SPRAWOWANE PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM EWALUACJI
Cel szkolenia:
- Usystematyzowanie wiedzy na temat zadań dyrektora szkoły związanych z nadzorem pedagogicznym.
- Usystematyzowanie wiedzy o przepisach prawa ograniczających autonomię szkoły.
- Prezentacja, w jaki sposób można realizować zadania dyrektora szkoły związane ze sprawowaniem nadzoru pedagogicznego, ze szczególnym uwzględnieniem:
- Planu nadzoru pedagogicznego i i ewaluacji wewnętrznej
- Ewaluacji zewnętrznej – aktualny stan zapisów prawa.
- Prezentacja przykładowej dokumentacji dotyczącej realizacji zadań związanych z nadzorem pedagogicznym prowadzonym w szkole.
Liczba godzin: 2 dni (9.00 – 16.00) – 2 x 8 h = 16h
Zakres tematyczny:
- Analiza zapisów UoSO i rozporządzenia MEN w sprawie nadzoru pedagogicznego
- Zadania dyrektora szkoły związane z realizacją zadań związanych z nadzorem pedagogicznym.
- Ewaluacja zewnętrzna główne wartości i założenia.
- Analiza wymagań państwa, czyli co jest ważne w szkole.
- Trzy poziomy ewaluacji wewnętrznej.
- Projektowanie ewaluacji wewnętrznej.
- Przykładowe sposoby realizacji ewaluacji wewnętrznej w szkole.
- Zmiany prawa, a zapisy w statutach szkół.
- Dokumentowanie realizacji zadań dotyczących nadzoru pedagogicznego.
- PYTANIA UCZESTNIKÓW DYSKUSJA ORAZ WYMIANA DOŚWIADCZEŃ.