i program profilaktyki do rzeczywistych potrzeb szkoły - nowe regulacje prawne obowiązujące od 1 września 2015 r.
Ilość godzin: 4 godziny dydaktyczne
Cel szkolenia:
Doskonalenie umiejętności diagnozowania i planowania działań wychowawczo-profilaktycznych szkoły w oparciu o obowiązujące przepisy prawa oświatowego
Adresaci:
- Nauczyciele, pedagodzy wszystkich typów szkół
- Rady pedagogiczne wszystkich typów szkół
Ramowy program:
- Podstawy prawne działalności wychowawczo – profilaktycznej szkoły
- Czynniki ryzyka i czynniki chroniące- identyfikacja w środowisku szkolnym
- Planowanie działań edukacyjnych, wychowawczych, informacyjnych i profilaktycznych szkoły
- Współpraca z instytucjami wspierającymi działalność wychowawczo-profilaktyczna szkoły w zakresie diagnozowania, planowania i organizowania pracy wychowawczo-profilaktycznej
- Współpraca z rodzicami w budowaniu wspierającego środowiska wychowawczego dla uczniów