Cel Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę z zakresu:
skutecznych technik sprzedaży,
organizacji pracy przedstawiciela handlowego,
kształtowania i zarządzania relacjami z klientami, zarządzania cenami i kanałami dystrybucji,
planowania i wykorzystywania działań marketingowych wspierających sprzedaż,
planowania i controllingu sprzedaży
Czas trwania Moduł 8 godzin
Wymagania bez szczególnych wymagań
Zakres I moduł: Sprzedaż
  • Co to jest sprzedaż, miejsce sprzedaży w przedsiębiorstwie, sprzedaż jako siła napędowa przedsiębiorstwa
  • Sposoby prowadzenia sprzedaży
  • Etapy i struktury sprzedaży
  • Budowanie kanałów sprzedaży, wady i zalety poszczególnych rozwiązań (kanałów)
  • Polityka sprzedażowa i strategia handlowa przedsiębiorstwa
  • Planowanie i rozwój sprzedaży
  • Sprzedaż w przedsiębiorstwie a otoczenie ekonomiczne (hossy, bessy, stagnacja)
II moduł: Organizacja pracy handlowca
  • Budowanie motywacji do sprzedaży
  • Umiejętności niezbędne do pracy w dziale handlowym – obsługa sprzętu i jego praktyczne zastosowanie w sprzedaży, kultura osobista i aspekty społeczne (ubiór, relacje, ..)
  • Techniczne aspekty pracy handlowca – oferty, prezentacje, umowy, raporty, komunikacja z klientem, CRM, zarzą-dzanie zamówieniami i dostawami
  • Finansowe aspekty sprzedaży – koszty sprzedaży, ceny, rabaty, systemy wynagradzania handlowca
  • Wewnętrzna komunikacja struktur sprzedaży – zebrania i spotkania indywidualne ze sprzedawcami
III moduł – Analiza marketingowo-handlowa produktu
  • Produkt – analiza produktu, zalety, korzyści, przewaga konkurencyjna
  • Produkt w rożnych ujęciach marketingowych (pozycjonowanie, sezonowość sprzedaży)
  • Grupa docelowa (powody zakupowe, wypracowanie argumentacji) i budowanie bazy klientów i zarządzanie nią
  • Modyfikacja produktu w zależności od potrzeb grupy docelowej
IV moduł – Marketingowe wsparcie i techniki sprzedaży
  • Tworzenie oferty i prezentacji produktu
  • Wykorzystanie narzędzi marketingowych w sprzedaży – promocje, rabaty, przeceny, konkursy, wyprzedaże, sys-temy lojalnościowe, gadżety sprzedażowe.
  • Negocjacje, NLP w biznesie (język perswazji), techniki wpływu społecznego
Dokument wydawany po zakończeniu szkolenia zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z rozporządzeniem MEN, certyfikat po ukończeniu kursu potwierdzający uczestnictwo w każdym module
Uwagi

Uczestnik tworzy swój indywidualny program szkolenia i uczestniczy tylko w tych modułach, które go interesują.
Szkolenie może być realizowane na zlecenie dla grup zorganizowanych. Zajęcia prowadzone w formie warsztatów

Miejsce szkolenia [tags]

Formularz kontaktowy